Fornøyde ansatte ved Bilias kundesenter. Her med prisen fra Kantar for beste kundeservice i åpen klasse. Fra venstre: Anne Maren Østberg Mogen, Liv-Christine Syversen og Omar Gjestad. Foto: Torbjørn Buri / Bilia

Bilia vinner prestisjefylt kundeservicepris!

Årets kundeservicepris 2020 er en kåring av Norges beste på kundeservice innenfor ulike klasser. Prisene er basert på Kantar sin årlige kundeservicemåling, KSindeks, med over 40.000 intervjuer hvert år.

Administrerende direktør i Bilia Personbil AS, Frode Hebnes, synes det er svært gledelig at Bilia gikk helt til topps blant samtlige bedrifter som deltok innenfor kategorien “Åpen klasse” i Kantar sin kundeservicemåling.

Kundeservice er hjertet av bedriften

Når kunden er i kontakt med kundeservice, er det bedriften som snakker. Har personen på kundesenteret en dårlig dag, har også bedriften en dårlig dag. I dag handler ikke kundeservice bare om hvor lang ventetid det er, men også om saken blir løst, om kunden blir kontaktet igjen, og hvilken følelse kunden sitter igjen med etter at han eller hun har vært i kontakt med bedriften.

I Bilia har vi de senere år arbeidet med å utvikle vårt kundesenter, blant annet gjennom å slå sammen flere avdelinger til en, som i dag håndterer alle kundehenvendelser tilknyttet telefon, mail, chat etc. Formålet har vært å sikre en bredere og dypere kompetanse, som deretter kan levere bedre kundeopplevelser.

“Bilia sin visjon er å bli bransjens beste servicebedrift, og det er ledestjernen i vårt forbedringsarbeid ved Bilia”, sier Frode Hebnes.

Kundeservicepris_1400x933_Bildegalleri.jpg

Personlig service

I Bilia ønsker vi å være personlige i vår tilnærming for å dekke den enkelte kundes behov på en god og individuell måte. Dette gjelder ikke bare i vårt kundesenter, men også innen bilsalg med dedikerte spesialister på nye og brukte biler, og ikke minst i våre verksteder hvor kundene forholder seg direkte til sin egen personlige tekniker som håndterer både kundekontakten og alt det tekniske arbeidet med kundens bil. Våre kundetilfredshetsmålinger har vist en positiv utvikling resultatmessig siden vi implementerte dette, en klar indikasjon på at dette verdsettes av våre kunder.

“Vi er stolte av den jobben som gjøres av våre gode kollegaer i hele Bilia, og synes det er svært gledelig at kundesenteret har fått denne hyggelige oppmerksomheten og utmerkelsen”, avslutter Frode Hebnes.