Bilia holder åpent!

Målet er å holde hjulene i gang.

Verkstedet er åpent

Situasjonen rundt koronaviruset preger alle og påvirker vårt daglige levemønster. I denne turbulente perioden hvor flyplasser stenges og man oppfordres til å unngå offentlige kommunikasjonsmidler, er bilen viktig for mange.

Dette ser man tydelig ved at norske myndigheter har definert merkeverksteder som samfunnskritisk viktig.

Dette gjør at vi forhandlere fortsatt holder åpent, men at rask service til samfunnskritiske funksjoner, eller folk som arbeider i eller med slike funksjoner vil løpende bli prioritert.

Som en av landets største forhandlere og merkeverksteder for Volvo holder Bilia Personbil AS full aktivitet i sine områder.

Vi har tatt en prat med Plassjef Joachim Stølan hos Bilia Jessheim for å høre med han hvordan han opplever den nye hverdagen, og se hvordan de tiltakene han har gjort for å ivareta sine kunder og ansatte med tanke på godt smittevern.

Vi i Bilia har altså gjort en rekke tiltak for å kunne bistå med service til alle samfunnskritiske funksjoner, og for at hjulene skal holdes i gang i den spesielle perioden som nå påvirker oss alle. For deg som kunde kan du derfor være helt sikker på at din trygghet blir ivaretatt på best mulig måte.

Her er kort en oppsummering av de tiltakene som Bilia har iverksatt for at du skal føle deg trygg.

Vi er godt tilrettelagt for digitale tjenester:
  • Henvendelser eller bestilling av verkstedtjenester kan skje via bilia.no, chat eller mail. Eller du kan bare ringe oss.
  • Vi har tilrettelagt for kjøp av bruktbil med finansiering på bilia.no.
  • Vi er fleksible når det gjelder innlevering og utlevering av bil, eller henting/hjemkjøring, og vil vi strekke oss langt for å finne gode løsninger. Det gjør at du kan levere bilen til oss uten å være fysisk kontakt med noen av våre ansatte om du ønsker det.
  • Ved behov kontakt din lokale Bilia-forhandler, eller vårt kundesenter, så finner vi en løsning som passer deg.
Fokus på sikring og renhold:
  • Vi har ytterligere forsterket renhold på alle våre lokasjoner.
  • Dette gjelder spesielt utsatte soner som dørhåndtak og toaletter, men også vask og desinfiserende tiltak på utstillingsbiler, møterom og venteområder.
Tiltak i våre salgshaller, verksted og i kundemøte:
  • Vi holder fysisk avstand til kunder. Eksempelvis skal våre selgere og mekanikere ikke sette seg i bilen sammen med kunde.
  • Ansatte skal bruke hansker når de håndterer kundebiler.
  • Etter prøvekjøring, prøvesitting eller service går vi gjennom bilen. Vi desinfiserer og rengjør dørhåndtak, ratt, girspak, sikkerhetsseler, skjerm og nøkler.
Andre tiltak:
  • Ansatte som ikke er helt i form, eller som kan ha vært utsatt for smitte, holdes hjemme.
  • Alle felles aktiviteter, så som felles lunsj, er avviklet for å redusere eventuell smittefare.
  • Vi ber deg som kunde som oss om å utøve et føre-var prinsipp: Dersom du selv føler deg dårlig, eller det er bekymring om smittefare, ber vi deg om å utsette besøket hos oss.
  • Vi er fleksible når det gjelder endring av avtaler om verkstedsbesøk, prøvekjøring ol. og har økt kapasiteten på telefon og epost slik at det skal være lett å få tak i oss.

Som du ser har vi allerede innført mange tiltak slik at både våre kunder og ansatte skal føle seg trygge. Vi ber deg å ta kontakt om det er noe mer du lurer på. Vil du ha mer fakta om koronaviruset anbefaler vi også Folkehelseinstituttets nettsider.

Inntil videre: Ta vare på hverandre, og kjør pent!

  • Joakim Stølan, plassjef Bilia Jessheim. Foto.
  • Rutiner for desinfisering av biler. Foto.
  • Rutiner for desinfisering av biler. Foto.